بهترین آموزش استفاده از کنسول پلی استیشن 4

بهترین آموزش استفاده از کنسول پلی استیشن 4

بهترین آموزش استفاده از کنسول پلی استیشن 4 ؛ کنسول نسل هشتمی کمپانی سونی جز پرطرفدار ترین کنسول های بازی جهان شده است و همانا رقبای بسیار زیادی دارد،فرقی ندارد نوجوان باشید جوان باشید یا بزرگسال این کنسول سن و سال نمیشناسد و همه را مجذوب خود کرده است،از افرادی هستید که تازه کنسول پلی استیشن 4 را خریداری کرده اید و بسیار هیجان زده هستید تا ان را زود راه اندازی کنید ولی نحوه راه اندازی ان را بلد نیست در ادامه با راژین کالا همراه باشید تا جواب سوال هایتان را دریافت کنید.

نحوه راه اندازی اولیه کنسول پلی استیشن

قبل از هر چیزی باید کنسول را از جعبه خود خارج نماید و ببینید که کابل HDMI، کابل USB و کابل برق را دارید،شما نیاز دارید کنسول را در جایگاهی مناسب قرار دهید سعی کنید مکانی که کنسول را در ان قرار میدهید فضایی بسته و کوچک نباشد تا به دستگاه فشار وارد نشود.

در مرحله بعد برای راه اندازی  اول باید ان را به تلویزیون متصل نمایید و میتوانید از کابل HDMI استفاده کنید باید یک سمت کابل را به پورت HDMI OUT در کنسول متصل کرده و سمت دیگر را به HDMI input تلویزیون خود متصل کنید.

همانند تصویر فوق کانکتور سیم برق را به درگاه AC IN در پشت کنسول متصل کنید.

کنسول پلی استیشن

اگر اولین بار است که کنسول را راه اندازی میکنید ان را به اینترنت متصل کنید تا فریمور آن به صورت اتوماتیک آپدیت شود.اگر میخواهید پلی استیشن 4 خود را به اینترنت متصل کنید کابل اینترنت را به پورت LAN پشت کنسول و سمت دیگر را به مودم یا روتر خود متصل کنید.

حتی میتوانید با استفاده از وای فای به اینترنت متصل شوید.

مراحلی که تا به الان ذکر شد را انجام دادید هم اکنون نوبت به اتصال کنترلر های میرسد انها را متصل و دکمه power محصول را بزنید تا کنسول روشن شود.

  1. بعد از روشن شدن بلافاصله با صفحه ای مواجه میشوید که باید زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید( زبان را بر رو انگلیی تنظیم کنید بهتر است)
  2. میتوانید نحوه اتصال به اینترنت را با انتخاب LAN یا وای فای برقرار کنید.
  3. ساعت و تاریخ (date and time)کنسول را تنظیم کنید.
  4. دوربین دارید هم نیاز بود تنظیمات مربوطه را انجام دهید.
  5. در مرحله ی اخر بعد از مطالعه کامل قوانین و شرایط استفاده باید بر روی دکمه تایید یا Accept کلیک کنید.

ساخت اکانت ps4

بعد از طی کردن مراحل ذکر شده تا بتوانید از بازی استفاده کنید، مراحل بازی را ذخیره کنید،اسکرین شات و…شما نیازمند ساخت اکانت هستید.

در صفحه اصلی گزینه New User را انتخاب کنید.

New User

اگر شما قبلا در پلی استیشن اکانت داشته اید میتوانید ان را به اکانت جدید پیوند دهیدولی اگر در ps4 هیچ اکانتی ندارید گزینه Create a User را بزنید.

کنسول پلی استیشن

اکنون اطلاعاتی که از شما میخواهد را وارد نمایید احتمال دارد سرور کار شما را به دلیل حجم زیاد انجام ندهد میتوانید در زمان دیگری اصلاعات را وارد کنید.

کنسول پلی استیشن 4

البته لازم به ذکر است که شما خواهید توانست با اکانتتان می توانید وارد چند کنسول شوید اگر هم میخواهید کنسول بازی فعلی خود را به عنوان کنسول اصلی انتخاب نمایید پیغامی برایتان نمایان میشودبا انتخاب گزینه Active یا Do not Active می توانید آن را انتخاب یا از آن صرف نظر نمایید.

کنسول پلی استیشن 4

اخرین مرحله به شما پیشنهاد داده میشود که اگر از دوربین استفاده میکنید و مایل هستید چهره شما برای کارایی بیشتر بررسی شود.

کنسول پلی استیشن 4

نحوه اپدیت کردن کنسول پلی استیشن 4

دانلود آپدیت سیستم عامل معمولا به صورت خودکار انجام می شود و از طریق یک نوتیفیکشن به شما اطلاع رسانی خواهد شد اگر دانلود به اتمام رسید شما لازم است این اپدیت را نصب نمایید؛up را روی دسته کنترلر بزنید تا به منوی Function برویدبعد وارد قسمت Notifications و بعد Downloads شوید،آپدیت دانلود شده را انتخاب و دکمه X در دسته کنترلر را بزنید.در صفحه بعدی Next را بزنید و سپس Update را انتخاب کنید بعد از انجام این کار ها کنسول شما ریستارت میشود و اپدیت نصب میشود همچنین هم بعد از تمام شدن نصب دستگاه ریستارت شده و میخواهد که شمادکمه PS را بزنید. کنسول شما آپدیت و آماده استفاده کامل تر است.
اگر در دانلود فایل به هر دلیلی مشکل دارید میتوانید آن را با یک کامپیوتر دانلود کنید و فایل آپدیت را از طریق یک فلش یا هارد USB به playStationوارد کرده و از روی آن اقدام به نصب کنید.

چرا نیاز داریم که کنسول خود را اپدیت کنیم!

اگر شما کنسول خود را بروزرسانی نکنید قابلیت‌های کمتری را در اختیار خواهید داشت و در کل باید بگوییم که عملکرد شما محدود خواهد شد همچنین به منظور دستیابی به قابلیت‌های آنلاین باید جدیدترین بروزرسانی‌های سیستم دریافت شود و بیشتر قابلیت های پلی استیشن 4 تکیه زده بر عملکرد انلاین شما است.

در راژین کالا بخوانید:

آموزش نصب بازی روی کنسول پلی استیشن 4

  • قبل از هر چیزی باید اکانت بازی را تهیه نمایید و اکانت را بر روی کنسول فعال سازی کنید.
  • بازی خود را که انتخاب نمودید بعد از ان به لیست دانلودها “Downloads” اضافه خواهد شد که باید وارد این لیست شوید و بازی انتخاب شده را از حالت Downloading به حالت Pause تغییر دهید.
  • وارد تنضیمان دستگاه شوید گزینه Network را انتخاب و بعد از انتخاب، نوع اتصال خود (وای فای/کابل LAN) را انتخاب و مراحل ابتدایی برقراری ارتباط با اینترنت را انتخاب کنید.
  • وارد لیست Downloads شوید و بازی انتخاب شده را از حالت متوقف شده به حالت Resume تغییر دهید تا بازی دانلود شود.
  • در تنضیمات  Remote play connection settings را فعال کنید.
  • هم اکنون بازی شما دانلود و نصب شده است و میتوانید بازی کنید.

اگر میخواهید بازی را بر روی هارد اکسترنال نصب کنید از تنظیمات  پلی استیشن  وارد بخش Storage شوید وگزینه هارد اکسترنال را از گزینه Options به عنوان حافظه ذخیره پیش فرض انتخاب نمایید.

قبل شروع بازی بایدمنتظر دانلود شدن بازی‌ها بمانیم!

قطعا بله،اگر بازی را شما به صورت دیجیتال یا دیسک فیزیکی خریداری کرده باشید فرقی ندارد باید قبل از بازی آنها را دانلود کنید. خب میتوان گفت خوشبختانه دیسک فایل نصب را سریعتر از اینترنت گیم مورد نظر شما را نصب می‌کند ولی با این وجود هم امکان دارد اپدیت کوچکی باز هم لازم باشد ولی خب هر بازی به صورت دوره ای بروزرسانی هایی را از طریق اینترنت دریافت می نماید تا اطمینان حاصل شود که آنها کار می‌کنند.
———-

تمامی نسخه های پلی استیشن 4 در فروشگاه اینترنتی راژین کالا با بهترین قیمت موجود میباشد✔

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *