راهنمای خرید و معرفی مدل های مختلف پلی استیشن 4

پلی استیشن 4

پلی استیشن 4 یا همان کنسول های بازی قطعا در دنیای امروزی تعریف جدیدی از یک دستگاه سرگرمی مدرن ارائه می دهند،این کنسول های بازی ب دلیل محبوبیت فراوان میان کاربران در مدل های مختلفی در طی چندین سال به بازار عرضه شده انددر این صفحه قصد داریم بهترین نکات در مورد خرید پلی استیشن 4 را در اختیار شما قرار دهیم این کنسول بازی ها جز بر اجرای بازی ها قابلیت و امکانات دیگری دارند که اگر شما قصد خرید ان را داشته باشید بهتر است قبل از ان  این نکات را در نظر بگیرید تا حین خرید اطلاعات کافی در مورد ان داشه باشید و بتوانید خرید اگاهانه ای داشته باشید.

پلی استیشن 4 میتوان گفت که از زمانی که به بازار عرضه شده است از پرفروش ترین کنسول های نسل هشتمی به حساب می اید.در این مقاله اول در مورد نسخه های این کنسول بازی و سپس ریجن ها را مورد بررسی قرار می دهیم پس اگر قصد خرید ps4 را دارید با ما همراه باشید.

پلی استیشن 4

این کنسول در۲۰ فوریه ۲۰۱۳ در یک کنفرانس اختصاصی از سوی سونی که در شهر نیویورک برگزار شده بود معرفی شد. نسخه استاندارد این محصول زمانی که معرفی شد فروش بسیار خوبی داشت و موفق بود ولی نمیتوانست قطعا به عنوان پرچم دار این کنسول نسل هشتمی باقی بماند چون هنوز کار داشت و بعد از چند سال از تولید نسخه اولیه سونی اقدام به معرفی نسخه های دیگر این کنسول بازی نمود که هر کدام از این مدل ها میتوان گفت انقلابی را در صنعت کنسول بازی ها به وجود اوردند.در ادامه در مورد هر سه نسخه ی ارائه شده پلی استیشن 4به ترتیب بیشتر صحبت خواهیم کرد که شما بتوانید به راحتی  از تفاوت انها را از هر جهت بدانید.

انواع پلی استیشن 4

  1. پلی استیشن 4 (فت) | (PS4 (fat
  2. پلی استیشن 4 اسلیم | PS4 slim
  3. پلی استیشن 4 پرو | PS4 Pro
کنسول بازی
کنسول بازی

پلی استیشن 4 (فت) | (PS4 (fat:

اولین نسخه و مدل پلی استیشن 4 که نسخه ی استاندارد این کنسول نسل هشتمی به حساب می اید و میتوانیم به ان بگوییم شروعی برای یک رویا است،این محصول در اولین سری خود با کد10 شناخته میشدکه معایبی همچون:صدای فن بالا،خرابی پورت HDMI بود سپس به همین دلایل مدت زیادی نگذشت که سری 11 با تغیراتی در سخت افزار و کاهش وزن و…جایگزین مدل قبلی شد.اما با وجود اینکه  در سری11 در برخی از دستگاه های پلی استیشن مشکل وجود داشت،سپس سونی سری12 این کنسول بازی را روانه بازار نمود و دیگر به این حواشی ها خاتمه داد.سری10،11این کنسول در نظر ظاهری باهم هیچ فرقی ندارند و شما باید برای تشخیص مدل مورد نظر خود ب شناسه ای که بر روی دستگاه ثبت شده است توجه نمایید در این دو سری به شکل CUH-XXXX هست.

در سری 12 ویژگی که وجود دارد در دستگاه مات شدن قسمت براق کنسول میباشد و تغیر دیگری که وجود دارد در بخش دکمه پاور و اجکت دستگاه قابل دیدن بود و دیگر از دکمه لمسی خبری نیست و از دکمه فشاری استفاده شده است.این محصول به وسیله بلوتوث ۲.۱ EDR با کنسول ارتباط برقرار می کند. پلی استیشن 4 قابلیت پخش فیلم های بلوری و دی وی دی را هم دارد.پلی استیشن ۴ سری ۱۲ در دو ظرفیت 1ترابایت و 500گیگابایت ارائه شده است.

سری 12یک سری مزایا و معایبی دارد که شامل:

مزایا:فن کم صدا،عمر طولانی،ضد خش بود تمام بدنه کنسول
معایب:نداشتن دکمه لمسی، نبود نمونه آکبند در بازار

با وجود اینکه اخرین مدل از این سری در سال2015 ساخت ان متوقف شد و دیگر این محصول تولید نمیشود و احتمالا دیگر اکبند ان به راحتی پیدا نمیشوداگر در مورد نو بودن دستگاه حساسیت خاصی ندارید در عوض میتوانید مدل کارکرده و دست دوم این محصول را میتوانید با قیمت مناسب پیدا کنید و خریداری نمایید.

البته در نظر داشته باشید که زمانی که قصد خرید پلی استیشن4 فت را داشتید بهتر هست که سری های11*12 را انتخاب و خریداری نمایید.

کنسول بازی پلی استیشن 4

 صدای زیاد فن :

زمانی که دستگاه را روشن میکنید بعد از گذشتن مدت کوتاهی دمای قطعات داخلی بالا خواهد رفت و باید این دما به سرعت کاهش یابد وگرنه دستگا اسیب خواهد دید در این حین است که فن دست به کار میشود و هوای گرمی که داخل دستگاه است را خنک میکند و همین چرخش است که سروصدا ایجاد میکند.از دلایل دیگری که صدا فن را بالا میبرد وجود گرد و خاک بیرون و داخل دستگاه است پس شما باید چند وقت یکبار کنسول بازی خود را تمیز کنید میتوانید برای تمیز کردن قسمت های داخلی که دور از دسترس مستقیم شما هستند مانند سینی دیسک ،دریچه های خنک و…از هوای فشرده استفاده کنید.نکته ای دیگری که وجود دارد کنسول بازی خود را در مکانی قرار دهید که از هر جهت فاصله ی چچند سانتی متری داشته باشدچون اگر دستگاهتان نزدیک به دوار باشد  هوایی ک فن ب بیرون هدایت میکند دوباره وارد دستگاه خواهد شد و اسیب بیشتری به ان وارد میکند.

پلی استیشن 4 اسلیم | PS4 slim :

کمپانی سونی در سال 2016 نسخه اسلیم را عرضه کرد در واقع  میتوان گفت این محصول نسخه باریک شده پلی استیشن های اولیه به حساب می اید ،کد مدل اسلیم شامل ۲۰، ۲۱ و ۲۲ میباشد و نکته ای که وجود دارد اگر میخواهید دستگاه را اکبند خریداری نمایید کد22 موجود است و کد 21و20 از خط تولید خارج شده اند.

این محصول در ظاهر تقریبا به پلی استیشن 4 فت میباشد با تفاوتی که ابعاد کوچک تری دارد و نسبت به نسخه فت 40 درصد کوچک تر شده  است  و دارای لبه های منحنی شکل است. از دیگر تغیرات این محصول میتوانیم به جنس بدنه روکش مات ان اشاره نمایم که این خود موجب میشود راحتر نسبت به مدل اصلی ان را بتوان تمیز کرد.این محصول 165 وات انرژی را مصرف میکند که ps4 معمولی 250 وات مصرف برق دارد.

مدل اسلیم از شبکه های وای فای 5 گیگاهرتزی پشتیبانی می نماید در حالی که پشتیبانی مدل قبلی به ۲.۴ گیگاهرتز محدود می شد. در نتیجه، از آن جایی که فرکانس ۵ گیگاهرتزی سرعت بارگزاری داده ها را بسیار کوتاه میکند این سبب میشود که سرعت دانلود و اپلود شما در این مدل بیشتر باشد،ولی با وجود سرعت پایین اینترنت این برتری زیاد به کار نمی اید.

این دستگاه از نظر عملکرد شباهت زیادی به پلی استیشن 4 فت دارد و حتی در برخی موارد عملکرد بهتری را از خود به‌نمایش می‌گذارد.همانطور که گفتیم پلی استیشن 4 اسلیم مصرف برق کمتری دارد و همچنین صدای فن ان کمتر است این محصول در دو ظرفیت 1ترابایت و 500گیگابایت عرضه شده است.(خرید پلی استیشن استوک در بانه)

Playstation 4 Slim ظرفیت500گیگ

 

طراحی:

این محصول شباهت زیادی به نسخه استاندارد خود دارد با تفاوت اینکه شکل کوچک تر و حتی وزن سبک تری دارد و دارای لبه های منحنی شکل است،این دستگاه ابعادی معادل 26.5 در 26.5 در 3.8 سانتی‌متری دارد،این کمپانی این محصول را با بدنه ای تماما به رنگ مشکی مات ساخته استاین مدل فاقد شاخص نوری فوقانی است سونی در ساخت این کنسول به جای این نوار نورانی از نقطه‌هایی روشن در اطراف کلید پاور دستگاه استفاده نموده باید ذکر کنیم که این نقطه ها به سختی قابل مشاهده هستند از این رو توصیه میشود قبل از کشیدن کابل از پریز برق به منظور جلوگیری از خراب شدن داده‌های بازی، نسبت به وضعیت این نقطه‌های نورانی اطمینان حاصل کنید.

درایو دیسک در جلوی دستگاه در بالای یک کلید کوچک پاور و شاسی‌های خروج قرار دارد.سونی دو پورت USB را به جلوی پلی استیشن 4 اسلیم اضافه کرده البته مدل های قبلی پلی استیشن 4 هم این دو پورت را داشتند اما در اسلیم این دو قابلیت نسبت به یکدیگر با فاصله بیشتری گذاشته شده‌اند از این رو کاربر می‌تواند راحت‌تر از آن‌ها استفاده کند.اینبار خبری از لایت بار LED در وسط کنسول PS4 اسلیم نمیباشدودکمه های اجکت و پاور دستگاه نیز فشاری میباشندو خبری از دکمه های لمسی نیست تغیر دیگری که بر روی دسته ی این محصول ایجاد شده است میتوان به اضافه شدن لایت بار LED روی صفحه لمسی دسته اشاره کرد .

این کنسول هم مزایا و معایبی دارد که به انها اشاره خواهیم کرد:

مزایا:ضد خش بودن بدنه_صدای فن پایین_ابعاد کوچک_کنترلر با باتری بهبود یافته

معایب:قیمت بالا نسبت به مدل فت

از تغیرات فنی که در پلی استیشن 4 اسلیم ایجاد شده میتوانیم به چند مورد اشاره نماییم:

  1. بهبود عملکرد درایو
  2. عوض شده سیستم فن و خنک کننده
  3. اضافه شدن سیستم HDR
  4. عوض شدن مادر برد اصلی
  5. بهبود عملکرد کنترلر

نکته:

^پلی استیشن 4 را می توانید به صورت ایستاده قرار دهید اما به پایه نگهدارنده آن نیاز دارید که می توانید به صورت جداگانه آن را خریداری کنید^

پلی استیشن ۴ اسلیم برای چه کسانی بدرد میخورد!

اگر شما نمایشگر یا تلویزیون با قابلیت اجرای تصاویر وضوح۴K را ندارد قطعا پلی استیشن 4 اسلیم میتوانید بهترین مدل برای شما باشد،با وجود تمامی مزایا ی که در توضیحات بالا به ان اشاره نمودیم این محصول نسبت به نسخه فت بهتر است و بسیار راحت میتوانید با بهتری قیمت و کیفیت بالا کنسول دسته دو این محصول را خریداری نمایید.

خرید  playstatio 4 slim 500G استوک

خرید  playstatio 4 slim 1TB استوک

پلی استیشن 4 پرو | PS4 Pro:

میتوان گفت که پلی استیشن 4 پرو حرفه ای ترین و کامل ترین و همچنین اخرین نسخه شناخته شده است،این دستگاه شکل ظاهری اش همانند نسخه قبلی خود یعنی اسلیم است با تفاوت اینکه اندازه ان بسیار بزرگ شده است این کنسول جدید نیز پوششی مات دارد با این تفاوت که اندازه عمودی کلی دستگاه افزایش یافته و همچنین حتی از نسخه فت وزن بیشتری دارد بدون شک افزایش وزن این محصول به معنای افزایش قدرت سخت افزاری میباشد ظریفت حافظه ای که برای این محصول در نظر گرفته شده است 1 ترابایت است.

میتوانیم از مهم ترین تفاوت هایی که این مدل با نسخه های قبلی خود دارد به پشتیبانی و اجرای بازی‌هایی با کیفیت K۴ و بهبود عملکرد هدست واقعیت مجازی اشاره نماییم.این کنسول از پردازنده گرافیکی بر پایه Radeon با قدرت ۴.۲ ترافلاپس استفاده می کند که پیشرفتی بزرگ نسبت به پردازنده ۱.۸۴ ترافلاپسی مدل های اسلیم و فت میباشد.

کیفیت ان میتواند به دو صورت پیاده سازی شود اولی اینکه خود بازی است که در این کیفیت بتواند اجرا شود و دیگر اینکه اگر بازی چنین کیفیتی نداشت توسط خود دستگاه به فرمت K۴ تبدیل شود.قابل ذکر است که اولین روش چندان کاربردی نمیباشد و یک سری از بازی ها توسط این کنسول مشکل داشتند و روش دوم بیشتر انجام میشود.

این دستگاه دارای مزایا و معایبی میباشد که شامل:

مزایا:قدرت سخت افزاری بالا_گرافیک بالا

معایب:قیمت بالا_صدای فن بالا

در کل میتوانیم بگوییم که اگر محدودیت بودجه ندارید پلی استیشن 4 پرو بهترین و قدرتمند ترین مدل پلی استیشن است اگر تلویزیون با وضوح تصویری ۴K و پشتیبانی از تکنولوژی HDR داریداین دستگاه بهترین گزینه برای شما است اگر هم تلویزیون یا نمایشگر با وضوح Full HD و بدون پشتیبانی از HDR دارید هم می توانید از مزایای سخت افزار PS4 Pro مانند افزایش نرخ فریم و بهبود کیفیت سایه ها و بافت ها استفاده نمایید.

جهت خرید  playstatio 4 pro کلیک کنید

Playstation 4 pro
Playstation 4 pro

 

کنترلر یا همان دسته بازی:

دسته اورجینال پی اس 4
دسته اورجینال پی اس 4
دسته اورجینال پلی استیشن 4
دسته اورجینال پلی استیشن 4

در طراحی دسته ps4بایدD-Pad را بیشتر از مدل‌ های قبلی فشار دهید با این وجودشاید جهت‌ها تا حدودی كمتر به كار بیایند،در این دسته جایگزین لوگوی شرکت سونی یک تاچ‌ پد کاربردی موجود میباشد و در کاربرد دکمه ها هم تغیراتی وجود داردیكی این كه دكمه share به جای دکمه select قرار گرفته است که شما می توانید لحظات زیادی از بازی را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.دسته PS4 پورت‌ های جدید و متنوعی همانندجک هدفون و USB همراه دارد، جک هدفون به شما این امکان را خواهد داد تا ایرفون با هدست خود را برای شنیدن و انتقال صدا استفاده نمایید، از طرفی یک اسپیکر مونو در دسته تعبیه شده تا از آن برای محتویات مختلف بازی‌های گوناگون استفاده شود همچنین تجربه بازی های گروهی را بهبود بخشیده به جای دكمه option نیز دكمه start جا داده شده تا کاربر زمان بازی کنترل بیشتری روی ‌آپشن‌ ها داشته باشد.

باید بگوییم که دسته بازی پلی استیشن 4 از طریق اتصال با کابل USB به کنسول، حتی در حالتی که کنسول خاموش باشد و از اتصال برق بهره ببرد شارژ خواهد شد.

نکته دیگر این دسته لایت بار در بخش پشتی آن است،در واقع وظیفه انتشار نور را دارد که با توجه به شرایط مختلف در محیط بازی، هشدارهای گوناگون و متنوعی را به کاربر اعلام خواهد کرداین نوار رنگ تنظیم شده برای کنترلر را به گیمر نشان خواهد داد از این رو دیگر لازم نیست که کاربر گیم پد خود را برگرداند تا ببیند که کدام رنگ برای او انتخاب شده است. در واقع این صفحه نوری بر اساس فناوری موجود در PlayStation Move ساخته شده تا امکان تشخیص موقعیت کنترلر ساده‌ تر باشد.

مشخصات فنی دسته بازی DualShock 4

  1. تعداد(۱) عدد
  2. قابلیت شارژ شدن دارد
  3. امکانات سخت افزاری ستون نور – اسپیکر – موتور لرزاننده
  4. مناسبPlayStation 4
  5. Bluetooth

نحوه راه اندازی پلی استیشن 4 :

اول از هر چیزی نیازمند ان هستید که ps4خود را به تلوزیون متصل نمایید برای این کار با استفاده ازیک کابل HDMI که باید یک سر آن را به کنسول و پورت HDMI OUT متصل نمایید و سر دیگر آن را به تلویزیون و پورت HDMI input متصل کنیدسپس به از انجام این مراحل باید برق کنسول را نیز متصل کنید برای این کارباید یک طرف سیم را به درگاه AC IN کنسول و سر دیگر آن را به پریز برق وصل نمایید،زمانی که دستگاه روشن میشود با صفحه ای روبروخواهید شد که در ان باید زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید که البته بهتر است زبان انگلیسی ان را تنظیم نمایید وسپس برای نحوه ی اتصال به اینترنت یکی از موارد LAN یا وای فای را انتخاب کنید.تاریخ و ساعت دستگاه را تنظیم کنیدهمچنین برای پذیرفتن قوانین و شرایط باید دکمه ی Accept را کلیک کنید.بعد از انجام این مراحل به اتصال دسته ها خواهید رسید با استفاده از کابل های موجود می توانید دسته ها را متصل کنیدسپس دکمه ی پاور دستگاه را بزنید تا روشن شود.

ساخت اکانت:

برای استفاده از بازی ها و ذخیره مراحل بازی نیازمند به ساخت یک اکانت هستید،در صفحه اصلی گزینه New User را انتخاب نمایید اگر اکانتی ندارید گزینه ی Create a User را انتخاب کنیدو ان اطلاعاتی که از شما درخواست دارد را وارد کنید.

 اکانت پلی استیشن 4

 

پلی استیشن 4

با اکانت خود میتوانید وارد چند کنسول بازی شوید به همین دلیل به شما پیغامی نشان داده خواهد شد ک ایا میخواهید کنسول فعلی را به عنوان کنسول اصل انتخاب کنید یا خیر!میتوانید با وجود گزینه Active یا Do not Active از ان صرف نظر نمایید یا ان را انتخاب کنید.

تنظیمات پلی استیشن 4

در اخرین مرحله می ماند که اگر دوست دارید و از دوربین استفاده می نمایید پیشنهاد میشود چهره شما جهت کارایی بهتر مورد بررسی قرار بگیرد.

تنظیمات پلی استیشن 4

لوازم جانبی چی بخریم!

  1. کنترلر
  2. هدست

همه نسخه های پلی استیشن 4 با یک دسته به بازار عرضه شده است پس شما اگر میخواهید با دوس،خواهر ،برادر… بازی کنید باید به فکر خرید یک دسته اضافه ی باشید.اگر شما به انجام بازی های تک نفره ای همانند(red dead 2)علاقمند باشید اصلا نیازی به کنترلر دوم ندارید ولی در صورتی که بخواهید بازی هایی مانند fifa یا pes یا mortal combat یا بازی های مشابه را تجربه کنید به شما پیشنهاد میشود که کنترلر اضافی را حتما خریداری نمایید.

دسته اورجینال ps4
دسته اورجینال ps4

باید بگوییم که تا الان با کمک یک هدست در محیط بازی بوده اید یا نه چون با وجود هدست احساس خواهید کرد در محیط خود بازی هستید و تجربه لذت بخش تری را از بازی خواهید داشت اگر یکبار از هدست استفاده نمایید احساس خواهید کرد که خرید هدست حتی از کنترلر ضروری تر است، هدست های زیادی از برند های مختلف با قیمت های گوناگونی وجود دارند و البته پیشنهاد ما به شما استفاده و خریدهدست خود سونی است هدست گلد و هدست پلاتینیوم مخصوص برند سونی است که برای سری ۴ پلی استیشن طراحی شده ولی چون از جک ۳.۵ میلیمتری بهره‌مند شده، در کامپیوترهای شخصی و گوشی‌های هوشمند نیز امکان استفاده دارد.

لوازم جانبی پلی استیشن 4ریجن پلی استیشن چیست!

اصلی ترین مشکل کاربران در زمان خرید پلی استیشن 4 ریجن ان است،اگر بخواهیم تلفظ صحیح ان را نام ببریم ریجن (riːdʒən) و معنای لغوی کلمه ریجن (Region) ناحیه یا منطقه است تولید کننده های بازی های رایانه ای ب منظور اینکه امار فروش دستگاه های خود را داشته باشند  دنیا را از لحاز جغرافیایی ناحیه بندی کرده اند اینکار همانند کد گذاری دی وی دی و فیلم ها میباشد.

همانطور که سازندگان امتیاز فیلم ها هنگام ضبط ویدئو انها را ناحیه بندی میکنند و کدی به انها میدهند تا در منطقه خاصی امکان پخش شدنشان وجود داشته باشدسازندگان بازی های رایانه ای هم بازی های خود را کد گزاری کرده اند تا تنها در مناطق مورد نظر شان اجرا شوند.

کمپانی سونی با اختصاص کد های مخصوص ریجن (۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶) به کنسول‌های بازی خود، عرضه پلی‌استیشن ۴ در مناطق مختلف دنیا را مشخص میکند.پرایps4در کشورمان ایران 3 ریجن وجود دارد ریجن یک مربوط به امریکا، ریجن دو اروپا و ریجن سه آسیا میباشد.

ریجن های موجود پلیستیشن 4
region

ریجن های PS4 و کشور های آن ها:

  • R1: آمریکا و کانادا
  • R2: اروپا، ژاپن، خاورمیانه و آفریقای جنوبی
  • R3: آسیای شرقی
  • R4: آمریکای لاتین و استرالیا
  • R5: روسیه و آفریقا
  • R6: چین
ریجن
region

تفاوت موجود در ریجن های مختلف پلی استیشن 4!

اکثرل برای خریداران این کنسول بازی سوال های گوناگونی پیش می اید که ایا تفاوت انها در چی است!ریجن های مختلف میتواند مشکلی در تجربه کاربری این کنسول ایجاد نماید و حتی سوال های بیشمار دیگری وجود دارد که میتوانیم بگوییم که ریجن ها تنها بیان کننده منطقه فروش این محصول هستند در دستگاه های با ریجن های مختلف سخت افزار مشابهی به کار رفته است  و حتی اگر شما پلی استیشن خود را با هر ریجن ی خریداری کنید در عملکرد،کیفیت ساخت،پردازش وسایر موارد مهم دیگر تفاوتی وجود نخواهد داشت.

تفاوت ی که در موردکنسول ها وجود دارد در کنسول‌های ریجن ژاپن و آسیا، از دکمه O برای تایید و از دکمه X برای لغو استفاده می‌شود. این مورد در سایر کنسول‌های ریجن‌های دیگر دقیقا برعکس است.تفاوت دیگر در نحوه نمایش پیام های ایمنی میباشد. در کنسول‌های ریجن‌های آسیا، اروپا و آمریکا پیام‌های ایمنی با زبان مشخصی نمایش داده می‌شوند، در حالی که در کنسول های ریجن ژاپن، پیام‌های ایمنی با خط هجای ژاپنی یا زبان هیراگانا نمایش داده خواهند شد. عناوینی به عنوان R0 یا ریجنِ صفر نیز عرضه می‌شوند که محدودیت منطقه‌ای ندارند و در تمام مناطق قابل استفاده میباشند.

اعمال محدودیت به ‎وسیله قفل منطقه‌ای !

 Region-Locked یا قفل منطقه‌ای به معنی قابل استفاده بودن یک محصول، تنها در منطقه‌ای خاص میباشد.در واقع محصول مورد نظر به دلیل کدگذاری‌های مخصوصی که روی آن اعمال شده، قابلیت اجرا در مناطق دیگر را ندارد.

بازی پلی استیشن 4
بازی پلی استیشن 4

کدام ریجن بازی برای ما مناسب هست؟

همانگونه که گفته شدنوع ریجن ها با هم تفاوت چندانی ندارند و نسبت به یکدیگر شامل برتری خاصی نمیشوند،نوع ریجن زمانی مهم است که قصدا داشته باشید فایل‌های کمکی (DLC) بازی مد نظر خود را نصب کنید. در این شرایط فایلی که نصب می‌کنید حتما باید با ریجن دستگاه بازی شما همخوانی داشته باشد. اگر غیر از این باشد نمی‌توانید از آن بازی استفاده کنید. معمولا ریجن بازی ها در قسمت پشت بسته بندی درج شده است البته باید ذکر کنیم شما اگر نخواهید ازDLC استفاده کنید میتوانید هر بازی با هر ریجنی را خریداری کنید.برای مثال  میتوانی بگوییم اگر یک بازی با ریجن 2 خریداری کرده اید، نمی توانید با اکانت ریجن 1 به دانلود و تجربه بسته های الحاقی یا DLC ها بپردازید.برای اطلاع از ریجن یک بازی خاص، کافی است به عدد بالای علامت کُره زمین در پشت قاب بازی دقت کنید. این عدد نشان‌دهنده‌ی ریجن بازی است. اگر به جای عدد، از کلمه “All” در بالای تصویر کُره استفاده شده بود، منظور همان ریجن ۱ میباشد.

پلی استیشن 4
پلی استیشن

برگرداندن بازی های قفل شده ps4!

بعضی مواقع احتمال دارد کاربر پس از خرید دیجیتالی بازی با علامت قفل مواجه شود ونتواند بازی را اجرا کند چون کنسول مانع دسترسی به محتوای بازی میشود البته در مواقعی این اتفاق پیش می اید که کنسول شما در حالت offline باشد برای این چندین راهکار موجود است که اینجا به یکی از انها اشاره خواهیم کرد.

وارد تنظیمات (setting) کنسول شویدتا از لایسنس محتوای خود اطمینان حاصل کنید به Account management رفته و اطمینان پیدا کنید که psn شما sign in هست. پس از آن گزینه ی Restore license را برگزینید.وبه این نکته توجه نمایید که اینترنت شما وصل است یا نه الان با بررسی مجدد خواهید دید قفل بازی ها حذف شده است.

روش تشخیص ریجن اکانت PS4 !

میتوانید با مراجعه به پلی استیشن استور گزینه Sign In را از قسمت بالایی سمت راست صفحه انتخاب نمایید و نام کاربری و رمز عبور PSN خود را وارد کنید و در بخش Account Information، قسمتی به نام Residential Address وجود دارد که مربوط به آدرسی است که قبلاً آن را وارد کردیدباتوجه به این قسمت، می‎توانید از ریجن اکانت خود مطلع شوید.

 

مدل دستگاه یا همان CUH-XXXXH چیست !

همانطور که گفته شد تمام مدل های پلی استیشن 4 با یک کد مشخص و سری ساخت مادربرد تفکیک میشوند،این کد های موجود اطلاعات ی همانند ریجن دستگاه ،سری ساخت مادربرد، حجم حافظه داخلی را نشان میدهند.

برای تشخیص پارامترهای بالا، باید به اعداد بعد از سه حرف CUH نگاه کنیم:

  • دو عدد اول: سخت‌افزار، ظاهر کلی دستگاه و سری ساخت
  • دو عدد دوم: ریجن دستگاه
  • حرف انگلیسی پایانی: میزان حافظه داخلی

تشخیص ریجن دستگاه با استفاده از دو عدد دوم:

CUH-XX00H : ریجن ۲ ژاپن

CUH-XX06H : ریجن ۳ – آسیای شرقی

CUH-XX18H : ریجن 3 کره جنوبی

CUH-XX15H : ریجن ۱ آمریکا و کانادا

CUH-XX16H : ریجن ۲ اروپا، امارات و ایران

تشخیص سخت‌افزار، ظاهر کلی دستگاه و سری ساخت با استفاده از دو عدد اول:

CUH-10XXH : سری اول دستگاه پلی‌ استیشن 4

CUH-11XXH : سری دوم دستگاه پلی‌ استیشن 4 که نسخه بهبود یافته از نظر سخت‌ افزاری و منبع تغذیه میباشد.

CUH-12XXH : سری سوم دستگاه پلی‌ استیشن 4 که مشهور به «سری مات» است و دکمه ایجکت فیزیکی دارد.

CUH-20XXH : سری چهارم پلی‌ استیشن 4 که سری اسلیم نام دارد.

CUH-70XXH : این سری به عنوان کنسول پلی‌ استیشن 4 پرو شناخته می‌ شود.

CUH-72XXH :این سری متعلق به آخرین و جدیدترین کنسول های پلی‌استیشن 4 پرو است.

تشخیص میزان حافظه با توجه به حرف انگلیسی پایانی:

CUH-XXXXB: حرف B بیانگر حافظه داخلی ۱ ترابایت است

CUH-XXXXA: حرف A بیانگر حافظه داخلی ۵۰۰ گیگابایت

دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • سجاد 22 آذر 1401 / 12:08 ب.ظ

    توضیحات کامل و عالی
    سپاس از شما

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *